14 January 2012

Kepercayaan Dalam Perhubungan

Hubungan tidak akan lari dalam kehidupan manusia, xkira la hubungan antara manusia dengan tuhan, sesama manusia atau manusia dan di sekeliling nya. Bagaimana kita menjaga hubungan tersebut. Dalam post kali ini, Fitri Ishak lebih menceritakan hubungan manusia sesama manusia.

Sifat kepercayaan dalam perhubungan antara manusia perlu ada dalam diri, tidak kira la perhubungan antara keluarga, sahabat, kekasih dan sebagainya. Tidak baik berburuk sangka kepada orang lain. Sifat kepercayaan ini adalah sangat penting bagi mengekalkan perjalanan hubungan tersebut. Sekiranya kita berburuk sangka dalam perhubungan tersebut, maka akan bertambah buruklah sesuatu perhubungan itu. 

Semua orang pernah berbohong, tapi kadang-kadang perbohongan tersebut bukanlah berniat untuk merosakkan hubungan tersebut, tapi hanya bersifat gurau senda semata. Dan janganlah jadi kan itu sebagai punca untuk hilangnya kepercayaan dalam perhubungan yang telah terjalin lama. 

Hehehe.... So cam ne, korang setuju x??? Tujuan post kali ini adalah kerana Fitri Ishak minat tengak citer Nora Elena. Hehehe.... Korang da tengok belum????

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...